پمپ کارواش چیست ؟

پمپ کارواش از خانواده پمپ های جابه‌جایی مثبت می باشد. به علت اینکه نوع پمپ های استفاده شده از پمپ های پیستونی است با نام پمپ های پیستونی نیز شناخته می‌شوند.

در پمپ هر پیستونی با حرکت پیستون به صورت رفت و برگشتی عمل پمپاژ سیال انجام می‌شود. این پمپ ها با نام پمپ بلانچری، پمپ فشار بالا و پمپ پیستونی نیز در بازار به فروش می‌رسند.

پمپ بلانچری در سه نوع خانگی صنعتی و نیمه صنعتی موجود می‌باشد. کارواش های خانگی معمولا تک فاز و صنعتی معمولا سه فاز هستند و ازنظر قدرت موتور و فشار بار الکتریکی با هم متفاوت هستند.

 

پمپ کارواش خانگی:

پمپ کارواش خانگی با ایجاد کردن حدود ۷۰ تا ۱۱۰ بار فشار معمولا برای شست و شوی خودرو، زمین،‌ آشپزخانه و غیره استفاده می شود.این مدل از پمپ ها با استفاده از الکتروموتور وصل شده و در محفظه ای شبیه به جارو برقی قرار دارد.از مزایای این پمپ می‌توان به حمل آسان و فرایتد سریع شست و شو اشاره کرد.

کارواش های خانگی معمولا تک فاز بود و مصرف آب پایینی دارند.از پمپ های کارواش خانگی نمی‌توان به صورت دائم کار کرد.

کاربرد های پمپ فشار بالا

خانگی

صنعتی

water-pump
شستشوی اتومبیل
water-pump
کف سالن و راهروها
water-pump
چربی برداری
water-pump
رنگ بری
water-pump
شیشه
water-pump
دیوار ها
water-pump
رسوب زدایی
water-pump
شستشوی دستگاهها و تاسیسات صنعتی

پمپ بلانچری صنعتی

مدل دیگری از پمپ ها که برای استفاده های سنگین تر به کار گرفته می‌شود کارواش های صنعتی هستند. پمپ بلانچری صنعتی فشاری معادل ۴۰۰ بار و در صورت نیاز بالاتر نیز ایجاد مي‌کند.مدل های صنعتی  در دو نوع  الکتروموتور وصل شده و وصل نشده بر روی یک شاسی قرار گرفته  و درصنایع و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پمپ های با ۲۰۰بار فشار بیشترین استفاده را دارند. پمپ های با فشار بیشتر جهت شست و سوی سرامیک و مواد روغنی استفاده می‌شوند.

برای دیدن محصولات بیشتر از فروشگاه پمپ سدکو دیدن فرمایید
 

پارامتر های مهم در پمپ کارواش

در انتخاب واتر جت یا همان پمپ های فشار بالا دو پارامتر فشار و دبی را در نظر گرفته و پمپ مورد نظر خود را انتخاب کنید. هرچه فشار بیشتر باشد قدرت آب خروجی بیشتر است و هر چه قدر دبی افزایش پیدا کند سرعت کار شست و شو بیشتر می‌شود.